Thursday, June 14, 2012

In the bath tub

My kids usually take a bath together.
Sometimes having fun, sometimes fighting and crying.
But over all they seem to like having a bath together. Wonder how long they bath like this.
I love both of them individually but I especially LOVE when they have a great laugh together. (not so love when they fight and scream at each other)
The time that they can spend like this is so limited. When Aomi goes to kindy, which is in 6 months time, she will start to make her own friends and when she goes to school, she will be spending a lot of time out side of home(which is okay but sad at the very same time).
I just want both of them to enjoy themselves as a sis and bro right now at the fullest.

うちの子供たちは一緒にお風呂に入ります。
喧嘩して泣いて出てくることもあるけど、だいたい仲良く遊びながらのお風呂です。いつまで一緒にお風呂入るのかな、この2人。
この2人がこんな風に一緒にいられるのもアオミが幼稚園始まるまでだなぁ。だって今は四六時中一緒ですからね。そう考えるとちょっと悲しいなぁ。
これからも2人で遊べる時間を大切にしようね。
ママと遊ぶ時間もか。

さーて、今日はCityまで行ってくるか。

2 comments:

まこ said...

子供たちが大人になっても仲良くお互いにかけがえの無い存在になって欲しい。 と常に思うよ。今のところ祐南は超祐海ラブなのだけど、3歳半離れてると果たして一緒にあそんだりするのかな~?
私祐南位のときは妹と仲良しだったけど小学校位からよくいじめて、大切にしてあげてなかったな~。今は仲良しでホントに妹がいてくれてよかったと心から思おうけど。あ、お兄ちゃん達も。
あっこさんは2人が喧嘩したらどうしてる?気持ちを聞いて組んであげる?放っておく? 私は祐南が友達と喧嘩すると放置して自分達で解決するのを待ってるけど、頻繁だとついつい怒ってしまうよ。これも学びのうちなのにね。 短気がなかなか治らない。育自育自。

AKKO D said...

喧嘩したらすぐ入っちゃうかなぁ。誰が悪いって言う言い方はしないけど。
なんせYoshiがまだしゃべれなくって言い分を聞いてあげられないからねぇ。Yoshiが自分の気持ちをしゃべれるようになったら放っておこうかな。それまでは仲介役かな。