Thursday, August 30, 2012

Yoshi wearing an undie for the first time!


I have been asking Yoshi to wear an underwear instead of a nappy for a week or so. But his reply was always "nnnnno!".  Today I asked him again with some help with Aomi and finally he agreed to wear it.  It doesn't mean he is now toilet trained but it is a big step for him, I guess?

And he peed straight away through his undie as you can imagine.  I think it is going to be a looooong battle for me;-)

トイトレはじめました。よしは前から「トイレでおしっこしてみようか」とか「アンディー(パンツ)履いてみようか」と促してもいつも答えは「NO!」でした。
しかし今朝、アオミの助けを得てやっとこさアンディを履いてくれました。
もちろんおしっこは垂れ流していましたが・・・。
今までまったくトイトレらしきものをやっていなかったのでオムツなしということがかなりの第一歩になったはず。
垂れ流してもまったく動じてなかったので長いバトルになりそうですが・・・。

 アオミの衣装を借りて大興奮のYoshi。
Yoshi wearing Aomi's lady bug costume.

「もう絶対ぬがないぞぉ」

 And he loves it!!


 喧嘩もたくさんあるし、性格もまったく違うけど仲良しな(時もある)二人。


 アオミ「私のまねしなさーい」
おお、できてる、できてる。


 うーーん、ちょっと違うかなぁ。でもおしい!
 Yoshi trying to mimic Aomi.












まったく違うし!! Not very successful.

No comments: